טיפ מס'  3- מה חשוב לדעת לפני שקונים דירה להשקעה

תחת הטיפ שלי מה כולל ייצוג ברכישת דירה הצגנו באריכות את הבדיקות המקדמיות שצריך עורך הדין של הקונה לבצע. דברים אלו יפים ונכונים גם לעניין רכישת דירה להשקעה.

אך ישנן שתי נקודות מהותיות נוספות שברכישת דירה להשקעה יש לתת עליהן את הדעת והן: שיעור המשכנתא שתוכלו לקבל לצורך הרכישה ונקדוה שניה היא מס הרכישה.

בנק ישראל קבע שהחל מחודש נובמבר 2012 הבנקים יוכלו להעניק משכנתא על דירה שניה (דירה להשקעה) בשיעור של מקסימום 50% משווי הנכס הרצוי.

יש לתת על כך את הדעת, בבדיקתכם מקורות המימון האישי שלכם לרכישת הדירה.

בנוסף, ולא פחות קריטי שתדעו כי מס הרכישה ברכישת דירה שניה הינו נכון למועד כתיבת טיפ זה בשיעור 8% משווי הרכישה ויכול להסתכם בלא מעט כסף שגם אותו צריך לקחת בחשבון בשקלול מקורות המימון שלכם לרכישה.

מאמרים נוספים

עסקאות רכישה מקבלנים

…בדיקת הסכמי מכר של קבלנים וביצוע התאמות, בדיקת זכויות קבלנים, בדיקת בטוחות וערבויות, בדיקת תהליך תשלום מדורג לפי אבני דרך, עיגון בדיקת בדק בית ותיקון ליקויים, ליווי וניהול משא ומתן וייצוג אינטרסים של הרוכש מול הקבלן.

משרד לרנר ושות' מנהל עבורכם את עסקת הרכישה מהקבלן, ומבטיח את האינטרסים והזכויות המשפטיות שלכם מהפגישה הראשונה ועד האכלוס.

מיסוי נדל"ן

…ייעוץ וליווי מהלכים של תכנון מס בעסקאות מקרקעין, תכנון עסקה מבחינה מיסויית, אישורי רגולטור מראש (Pre-ruling), ייצוג בדיוני שומות והשגות, טיפול בחיובי מס מול הרשויות וגיבוש תכנוני מס למזעור גובה המס למינימום עד כדי פטור ממס.

משרד לרנר ושות' בונה לכם תכנית מס מפורטת, שלוקחת בחשבון את כל האפשרויות החוקיות העומדות בפניכם כדי שתשלמו מינימום מס ותיהנו ממקסימום רווח.

עסקאות קומבינציה

…משרד לרנר ושות' בונה לכם עסקת קומבינציה חכמה, שמייצרת עבורכם את התמורה המקסימלית על הקרקע שלכם וסוגרת עבורכם את כל הפינות המשפטיות.

התחדשות עירונית

…ליווי משפטי צמוד מול היזם והרשויות, גיבוש ועריכת הסכמים בין הדיירים ליזם, ניהול מימון הפרויקט לפי אבני דרך והתקדמות הפרויקט, בדיקת בטוחות מצד היזם, פיקוח ביצוע ולוחות זמנים, מיסוי מקרקעין וייצוג דיירים מול היזם ומול דיירים חדשים עתידיים.

משרד לרנר ושות' בונה לכם עסקת התחדשות עירונית נהדרת, שמבטיחה לכם את המקסימום המגיע לכם ושומרת על זכויותיכם המשפטיות מול כל הגורמים המעורבים.

צרו אתנו קשר

עסקאות מקרקעין – רכישה ומכירה

…ליווי משא ומתן, גיבוש ועריכת הסכמים, בדיקת זכויות, עיקולים ושעבודים בנכס, ליווי בקשות אשראי ומשכנתא, בדיקות מיסוי וליווי משפטי שוטף בכל שלבי העסקה.

משרד לרנר ושות' בונה לכם עסקה כדאית ובטוחה, ללא מלכודות, ללא הפתעות וללא דאגות.